Monday 11 July 2011

Kalam

Assalamualaikum..
Pertama sekali kami ingin mengucapkan syukur kepadaNya kerana kami di beri kesempatan ini untuk terus berkongsi ilmu bersama kalian semua..Blog ini merupakan kesinambungan daripada page TAUBAT kami di facebook..Seperti mana page TAUBAT itu dimuatkan dengan ilmu-ilmu agama, tafsir ayat-ayat Al-Quran, Hadis-hadis dan sebagainya yang berkaitan Islam, blog Taubat Al-Qaireen ini juga akan membawa tujuan dan pengisian yang sama..InsyaAllah..

Kami ingin berkongsi ilmu-ilmu yang kami ada bersama kalian..Dan tidak salah sekiranya kalian juga ingin berkongsi ilmu, pendapat, pandangan, komen dan sebagainya bersama saya.. InsyaAllah, sebarang pekerjaan yang kita lakukan akan di berkati, rezeki yang kita dapat juga mendapat keberkatan dari Allah s.w.t.. Oleh itu, sama-samalah kita bermuhasabah diri supaya kita dapat memperbaiki diri kita demi kebaikan diri kita, keluarga dan juga masyarakat sekeliling.. 

"Allah memberikan Hikmat kebijaksanaan (ilmu yang berguna) kepada sesiapa yang dihendakiNya, (menurut aturan yang ditentukanNya). Dan sesiapa yang diberikan Hikmat itu maka sesungguhnya ia telah diberikan kebaikan yang banyak. Dan tiadalah yang dapat mengambil pengajaran (dan peringatan) melainkan orang-orang yang menggunakan akal fikirannya".
(  Al-Baqarah : 269 )

"Wahai orang-orang yang beriman! Bertaubatlah kamu kepada Allah dengan Taubat Nasuha, mudah-mudahan Tuhan kamu akan menghapuskan kesalahan-kesalahan kamu dan memasukkan kamu ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, pada hari Allah tidak akan menghinakan Nabi dan orang-orang yang beriman bersama-sama dengannya; cahaya (iman dan amal soleh) mereka, bergerak cepat di hadapan mereka dan di sebelah kanan mereka (semasa mereka berjalan); mereka berkata (ketika orang-orang munafik meraba-raba dalam gelap-gelita): Wahai Tuhan kami! Sempurnakanlah bagi kami cahaya kami dan limpahkanlah keampunan kepada kami; sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu".
( At-Tahrim : 8 )

Sekian..

No comments: